HOME   newspaper  webshop  needsomething  mailenwin  aboutandcontact  twitter  facebook 

zaterdag 11 februari 2012

Food | Uitgebreid Italiaans koken


Al een paar weken heb ik zin om mijn pastamachine uit de kast te trekken om zelf pasta te maken. Vanochtend was het moment waarop ik dacht: en dit is de dag waarop ik het echt ga doen! Gisteravond heb ik al wat van mijn kookboeken doorgebladerd (heerlijk vind ik het om al die lekkere gerechten te bekijken en op die manier alleen maar meer zin (en trek haha) in koken te hebben.


Een boek dat ik persoonlijk erg vaak gebruik (ik moet namelijk eerlijk bekennen dat ik sommige kookboeken van mijn vrij grote verzameling nog nooit of amper heb gebruikt) is Easy Italian. In dit boek staan zoveel lekkere dingen die (in mijn ogen althans) niet moeilijk zijn om te maken.

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat het gaat worden. Voor het voorafje zit ik te denken aan Melanzane alla parmigiana oftewel aubergine uit de oven met tomaat, mozzarella en Parmezaanse kaas (hier lik je je vingers bij af!) en voor het hoofdgerecht twijfel ik nog tussen verse ravioli met een vulling van pompoen of zelfgemaakte aardappelgnocchi.

Extra leuk is dat Easy Italian flink is afgeprijsd en nu slechts 7,50 kost! Een perfect moment om dit boek, waar je naar mijn idee echt veel plezier van zult hebben, aan je boekenkast toe te voegen. Bestellen kan onder andere hier maar ik heb 'm ook voor deze prijs bij de V&D zien liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten