HOME   newspaper  webshop  needsomething  mailenwin  aboutandcontact  twitter  facebook 

maandag 20 februari 2012

DIY | Mijn nieuwe canvas tas



Je ziet ze steeds meer: canvas tassen met een leuke of inspirerende tekst erop. Ik heb er al meer dan eens een berichtje aan besteed en ga het nu gewoon nog een keertje doen. Ik wilde namelijk al een tijdje zo'n tas maar was er nog niet helemaal over uit waar ik die het beste kon kopen en belangrijker: wat er dan op moest staan. 

Dit (luxe) probleempje heb ik inmiddels opgelost. Een paar weken geleden bedacht ik me dat ik er eigenlijk best eentje zelf kon maken! Op die manier had een ik unieke tas en kon ik helemaal zelf bepalen wat er op moest komen te staan. Helaas bleek al snel dat het vinden van een blanco canvas tas van mooie kwaliteit lastiger was dan ik had verwacht. Na wat rondvragen en zoeken op het net was dit plan dan ook mislukt. Ondertussen was vriendin L. toevallig heel handig geworden met de naaimachine (like hier haar Facebook pagina om op de hoogte te blijven van haar producten) en toen we twee weken geleden samen een winkel met stoffen binnenstapten vond ik daar... een prachtige lap van dik canvas katoen in gebroken wit. Perfect voor het idee dat ik in mijn hoofd had! 

L. was zo lief om de crea opdracht uit te voeren en zo had ik een weekje later een prachtige handgemaakte blanco canvas bag! Ik had al bedacht dat ik de tekst Filled with Joy op de tas wilde zetten met naaisteekjes, dus daarmee ging ik vervolgens zelf aan de slag. Et voila, mijn unieke canvas tas is een feit (hierboven kun je 'm bekijken)! Binnenkort wil L. er voor mij nog een katoenen voering in zetten en als dat klaar is kan ik 'm gaan gebruiken!

Nodig: een mooie stof, een naaimachine + iemand die handig is met naaimachines (indien je dat zelf niet bent), garen om de tekst erop te naaien, een naald, textielkrijt om je tekst eerst op de tas te schrijven en een schaar.

2 opmerkingen:

  1. Geweldige tas

    Maar mijn oog viel op het stukje hieronder.
    Ben zeer benieuwd of het kan zonder....?
    Ben er al iets op aan het letten, maar het valt niet mee om iets zonder te vinden.
    Vanavond in Radar gaat het er ook over.

    Ga het boekje bestellen.

    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt :) En wat toevallig, dat wist ik helemaal niet. Ik ga zeker kijken. Dank voor de tip en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen