HOME   newspaper  webshop  needsomething  mailenwin  aboutandcontact  twitter  facebook 

zaterdag 7 april 2012

Food | Trattoria Italiana in Haarlem



De afgelopen jaren ben ik er ontzettend vaak langsgelopen: Trattoria Italiana in Haarlem.Op alle momenten dat ik er voor de deur stond zag het er donker en gesloten uit en ook hingen er geen openingstijden. Jammer, want ik was zo benieuwd naar dit Italiaanse restaurantje dat op een geweldige locatie zit (tegenover de Sint Bavo kerk ). Gisteren besloten C. en ik te gaan eten bij Popocatepetl (dat er tegenover zit) maar toen we toevallig zagen dat er licht brandde bij Trattoria Italiana en dat er iemand binnen was besloten we al snel naar binnen te stappen.

Het restaurant bleek open en er werd ons verteld dat bijna alle producten (ook de wijnen en andere drankjes) van biologische afkomst zijn. Leuk! Na het openslaan van de menukaart werd ik direct blij: het stond vol met heerlijke gerechten! Dit maakte het kiezen natuurlijk wel een stukje lastiger maar uiteindelijk konden we toch wat meer gerechten proeven doordat we besloten alles te delen.

Vooraf kozen we voor een selectie van verschillende Italiaanse hapjes (heel lekker!) en daarna deelden we ravioli gevuld met pompoen en porcini en parmigiana lasagna van aubergine, allebei heerlijk! Daarna deelden we een tiramisu om je vingers bij af te likken en kregen we nog een glaasje biologische amaretto.

Naast dat het eten erg goed smaakt (en bijna allemaal biologisch is, wat ik extra fijn vind) is de sfeer in het restaurant ook erg goed. Je krijgt er echt het huiskamergevoel (door de inrichting, de lampen en de borden met bloemetjes randen die zo uit je eigen keuken zouden kunnen komen) en als je niet naar buiten kijkt en het personeel Italiaans hoort praten, lijkt het net of je zelf even in ItaliĆ« zit. Kortom, dit restaurant is wat mij betreft echt een aanrader! Grote Markt 31, Haarlem. Voor meer informatie kun je kijken op: www.d-donatella.nl 

3 opmerkingen:

  1. Oe, klinkt leuk en lekker allemaal! En ik kende dit restaurantje nog niet! :D ga ik zeker een x langs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja echt een aanrader hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen