HOME   newspaper  webshop  needsomething  mailenwin  aboutandcontact  twitter  facebook 

dinsdag 24 januari 2012

Dear Photograph


Dear Photograph, My first day of school my mother was bursting with pride! She dressed me up in my finest as if to say” Look out world ! Here comes my son!” Frank

 
Altijd leuk, ideeën die eigenlijk iedereen kan bedenken maar daar pas aan denkt als iemand anders het al heeft uitgevoerd. Het Dear Photograph project is er een in deze categorie waarbij mensen worden opgeroepen een foto te maken van een oude foto in het heden en dat op dezelfde plek. Klinkt een beetje vaag? Surf dan even naar Dearphotograph.com, dan zie je direct wat ik bedoel.

Ontzettend leuk om te zien toch!? Ik kan echt uren kijken naar hoe goed de opdracht soms is uitgevoerd. Daarnaast roept het (bij mij althans) ook bepaalde emoties op. Lachende kindergezichten van mensen die inmiddels een stuk ouder zijn of er niet meer zijn en plekken die totaal hetzelfde zijn gebleven of juist helemaal niet. Mooi en confronterend tegelijk.

Ik kwam er ook eentje tegen waarbij iemand een bewegend moment op een oude foto in het heden heeft geplakt. Namelijk van een van de torens van het World Trade Center die instort. Inderdaad, niet echt een vrolijk beeld maar ik bleef er wel heel lang naar kijken en daarom wilde ik deze ook even plaatsen.

Dear Photograph, I knew people were dying because I had seen them in the windows of the tower. Mark 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten