HOME   newspaper  webshop  needsomething  mailenwin  aboutandcontact  twitter  facebook 

zondag 8 juli 2012

Food | Fairtrade chocolade met stevia

Twee weken geleden bracht ik een bezoekje aan Zoet en Chique, een in het oog springend roze winkeltje in Haarlem waar je hart zeker sneller van gaat kloppen. In deze 'zoete' shop vind je blijmakers als macarons, chocoladerepen (in de meest uiteenlopende smaken), cupcakes en heel veel vrolijke spulletjes voor keukenprinsessen (zoals cute servetten, zoete kookboeken en decoratiemateriaal). Kortom, de perfecte plek om een leuk of lekker cadeautje te scoren voor jezelf of iemand anders.


Fairtrade chocoladerepen gezoet met stevia
Toen ik het winkeltje bezocht viel mijn oog op de chocolade (op de een of andere gekke manier gaat de aanwezigheid van chocolade nooit aan mijn aandacht voorbij ;-)) Nu waren dit geen standaard repen, maar varianten die geen suiker bevatten maar gezoet zijn met de natuurlijke zoetstof stevia. Interessant! Ik had al veel over stevia gehoord en wist dat onder andere de groene thee ice tea van Lipton er al gedeeltelijk mee gezoet wordt. Nieuwsgierig naar hoe dat dan zou smaken koos ik voor een reep melkchoco (ze hadden ook puur en wit). Ik heb het nog niet geproefd (het is bijna niet te geloven maar ik weet op het moment even niet waar ik mijn reep heb verstopt, haha) dus ik kan helaas nog niet met je delen of het lekker is en of het echt heel anders smaakt. Nu is het sowieso lastig om een smaak te verwoorden en bovendien: smaken verschillen. Dus ik zou zeggen: ga het zelf een keer proeven en oordeel zelf!

1 opmerking:

  1. Ik ben vaak straal voorbij die winkel gelopen, maar nu begin ik toch een klein beetje te watertanden. Misschien dat ik toch nog eens naar binnen moet lopen! Al is het maar om een "luchtje te scheppen". :)

    BeantwoordenVerwijderen